Kodeks Kulturalnego Ucznia, czyli dla kogo dobre maniery nie są tajemnicą:)

kulturaosobista       "Grzeczność jest jak poduszka powietrzna: niby nic w niej nie ma,

                                                                        a jednak z nią  wygodnie." 

                                                                                              R.Emerson

        W ramach V edycji programu "Dobre maniery,łamią bariery" odbył się konkurs dla uczniów klas 4-8 , którego celem było stworzenie KODEKSU KULTURALNEGO UCZNIA. Prace , które wpłynęły ,okazały się mądre, dojrzałe i niekiedy zaskakujące. Zwróciliście uwagę na takie sprawy jak: punktualność, higiena osobista, pomoc innym, brak przemocy, szanowanie drugiego człowieka, bezpieczeństwo.

Oto wykaz klas nagrodzonych w konkursie:

I miejsce -     klasy: 4a, 5b , 5g

II miejsce –   klasy: 6a i 7e

III miejsce – klasa: 5c      

Dziękuję wszystkim za udział i zapraszam do kolejnych kulturalnych przedsięwzięć już niebwem :) KODEKSY stały się ozdobą szkolnego holu na II piętrze , a uczniowie otrzymali punkty dodatnie do zachowania , natomiast słodka niespodzianka pojawi się podczas podsumowania tej edycji programu "Dobre maniery, łamią bariery"

Jolanta Nadolna

MARATON ORTOGRAFICZNY – czyli edukacyjny bieg po tablet dotarł do mety

tablet ortografiaJęzyk jest głównym składnikiem tego złożonego pojęcia,

które obejmujemy wspólnym mianem: Ojczyzna.”

                                                                      Piotr Bąk  

W trakcie całego roku szkolnego 2018/2019 chętni uczniowie klas 4-8 uczestniczyli w poszczególnych etapach konkursu ortograficznego w ramach programu edukacji polonistycznej. Głównym celem tej inicjatywy było doskonalenie znajomości ortografii i interpunkcji języka polskiego oraz zainspirowanie dzieci i młodzieży do systematycznego zdobywania wiedzy i umiejętności poprawnego pisania, a także do twórczego działania.

Nasi uczniowie przez dziesięć miesięcy zmagali się z pułapkami pisowni polskiej, zgłębiali liczne zasady, nie omijali też wyjątków. Korzystali z przygotowanych i eksponowanych w gablotach materiałów edukacyjnych, zapamiętywali, przetwarzali oraz prezentowali nabytą wiedzę w formie krzyżówek, testów, ćwiczeń, tekstów z lukami i innych podchwytliwych zadań.

W konkursie wzięło udział prawie 60 uczniów, którzy, żyjąc w świecie mediów elektronicznych, portali społecznościowych i wirtualnej rzeczywistości, nadal mają świadomość znaczenia poprawnej pisowni, a dzięki treningom związanym z naszym maratonem wykazują wrażliwość ortograficzną, a także wykształcili w sobie nawyk sprawdzania tekstu po napisaniu.

Do mety dobiegli najwytrwalsi – tytani w zmaganiach z polską ortografią:

I miejsce – Anna Błaszczyk z klasy 7b,

II miejsce – Antoni Bukowiński z klasy 6d,

III miejsce- Michalina Rega z klasy 7b.

Podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego 2018/2019 zwycięzcom zostały wręczone zasłużone, cenne nagrody ufundowane przez przyjazną takim przedsięwzięciom

firmę LOGON SA w Bydgoszczy.

Laureat I miejsca otrzymał wysokiej klasy tablet, a pozostali wyróżnieni przydatne powerbanki.

Serdecznie dziękujemy sponsorowi w imieniu uczestników i organizatorów.

Wszystkim gratulujemy i życzymy wspaniałych wakacji :-)

autorki programu: Anna Pol, Jolanta Nadolna

Wyniki konkursu „Unia Europejska w pigułce”

flaga uniiKonkurs pt. "Unia Europejska w pigułce" dobiegł końca. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom za zgłoszone prace, które zaskoczyły nas zaangażowaniem i dbałością wykonania. 

Informujemy o wynikach konkursu:

I miejsce – Zuzanna Grochowska z kl. 3ag

II miejsce – Zuzanna Madaj z kl.3bg

III miejsce – Fryderyk Sobecki z kl. 3bg

Gratulujemy!

Marzena Marynowska i Aleksandra Wieczorek

W świecie wyobraźni , czyli jak zostać młodym twórcą…

            „Piszemy, by posmakować życia podwójnie”

                                                                Anais Nin

W maju odbyła się kolejna edycja konkursu, realizowanego w ramach Bydgoskiego Grantu Oświatowego przez Szkołę Podstawową nr 62, „Twórca rodzi się w Tobie”. Zadaniem uczniów z klas 4-8, było napisanie książeczki i opatrzenie jej własnoręcznie wykonanymi ilustracjami. Stworzenie ciekawej historii na dowolny temat , wykazanie się znajomością różnych gatunków literackich, świadome posługiwanie się formami językowymi i wiedzą na temat elementów budowy książki to główne cele tego twórczego wyzwania.

Z wielką radością i satysfakcją informuję ,że Julia Jackowska z klasy 8 e zajęła I miejsce, a jej koleżanka z klasy Maja Piskow uplasowała się na III miejscu w tej edycji konkursu.

Gratuluję !

Jolanta Nadolna

Konkurs z techniki- makieta skrzyżowania

W konkursie na najpiękniejszą makietę skrzyżowania nagrodzono następujące prace:
1 miejsce - Oliwia Bednarska z klasy 4f
2 miejsce - Iga Piecyk z klasy 4 a
3 miejsce - Jakub Witoński 4c
 
Zdjęcia pozostałych prac w galerii
 
Agnieszka łysiak
Jesteś tutaj: Start Z życia szkoły Sukcesy przedmiotowe